Toezicht doelgroep hitteplan ruim onvoldoende!


De hittegolf is een feit met temperaturen van 27+ graden. Het nationaal hitteplan is in werking getreden met daarin de volgende aanbevelingen:

Ga niet in de volle zon, Drink voldoende, blijf weg van alcoholische dranken, bescherm tegen felle zon als men naar buiten gaat dmv zonnebrand, en bedekkende luchtige kleding. Draag een hoofddeksel! Hou ouderen en chronisch zieken in de gaten en wijs ze indien noodzakelijk op bovenstaande adviezen.

Helaas is het ondoenlijk in deze maatschappij gehoor te geven aan deze adviezen. Het opletten door derden en ouderen en zieken te wijzen op de hitte-adviezen klinkt aannemelijk maar door de vakantie is de controle hierop ver te zoeken.

social-media-verbod-tijdens-olympische-spelen-300x300

Buurthuizen sloten hun deuren afgelopen week wegens een teruglopende belangstelling Personeel dat wordt ingezet voor huishoudelijke hulp bezwijkt al onder de werkdruk en laat nu ook verstek gaan. Vakantie! Het opvullen van de lege plekken door de thuisblijvers geeft teveel logistieke problemen waardoor hulp uitblijft en daarmee ook een eventuele controle. De sociale media gonst volop, echter de doelgroep is hier vaak niet op aangesloten. Bij de gebruikers van sociale media wordt aangenomen dat iedereen op de hoogte is en dat de inhoud de lading dekt. NIETS IS MINDER WAAR!

Blijf binnen, zoek verkoeling in de schaduw en ventileer de woning, dat is wat de meesten doen. Echter de controle, vanwege het opheffen van verzorgingshuizen en bezuinigingen op personeel van instellingen, schiet duidelijk te kort en door de afgekondigde maatregelen is een schijnveiligheid ontstaan.

Het Rode Kruis bezoekt wel de logische aandachtspunten maar de wijken in met een geluidsinstallatie, of daadwerkelijke hulp blijft uit!

Daarom wordt nu geadviseerd weer de analoge middelen in te zetten. Pak de telefoon en bel dat verre familielid! Informeer naar de gezondheid. Doe het en maak U er niet vanaf met een ongelezen APP’je

Advertenties

Een reactie is gratis en gewenst !

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.